Blauw bloed anekdotes

Blauw bloed anekdotes

Verhalen, anekdotes, herinneringen

Ooggetuigenverslagen vanuit de Postbank. Belevenissen van klanten. U leest het hier allemaal.


Terug naar hoofdmenu.


Uw eigen anekdote hier? Kies in het hoofdmenu voor 'Giroblauw past bij jou' voor meer informatie.

Spaar-stress

Klanten en medewerkersPosted by Wichert van Engelen 02 Jul, 2009 23:56

Op de afdeling Girosparen van Postgiro Rijkspostspaarbank is het in de tachtiger jaren met de regelmaat van de klok razend druk. Als de "lange rente" en de "korte rente" zich ten opzichte van elkaar nogal eens drastisch wijzigen, heeft dat enorme kapitaalverschuivingen tussen girospaarrekeningen en deposito's tot gevolg. Het productieapparaat van Girosparen is daar niet tegen opgewassen. Achterstanden zijn het gevolg en gedwongen rustig afwachten is het lot van de klanten. Veel klanten hebben dat geduld niet, weten ook niet waarom het zolang duurt en grijpen de telefoon om te vragen hoelang het nog duurt voordat hun opdracht wordt uitgevoerd. Veelal bellen ze voor de tweede of derde keer.

Op zekere dag belt een zeer geirriteerde klant voor de zoveelste keer om te vragen wanneer hij nu eindelijk bericht krijgt dat zijn opdracht is uitgevoerd om met het saldo van zijn girospaarrekening een depositorekening te openen. De medewerker Girosparen die hem te woord staat, munt uit in kalmte en beleefdheid maar is niet in staat om de klant "tevreden" af te poeieren. De klant speelt het hoog op en somt reeksen argumenten op waarom de traagheid van Girosparen onacceptabel is.

Uiteindelijk slaakt de medewerker een diepe zucht en stelt de klant de historische vraag "ja meneer, ik begrijp u helemaal, maar luister nou eens. Wie wil er nu sparen, u of ik?"

Peter Polak

  • Comments(0)